- TANKAR OM MATđŸ€”

Ända sedan Lucas fick smaka pyttelite mat pĂ„ fingret har han tyckt att mat Ă€r superkul och han har ivrigt velat ha mer och mer. Jag sjĂ€lv har ocksĂ„ tyckt att det har varit vĂ€ldigt kul att se honom upptĂ€cka och utforska nya smaker. Men nĂ„got hĂ€nde nĂ€r vi försökte börja med gröt till frukost. Han totalvĂ€grar. Jag har provat havregröt, smaksatt gröt, gröt med fruktpure, ja det mesta kĂ€nns det som😉 Detsamma gĂ€ller vĂ€lling. Även den har han tydligt visat att han inte tĂ€nker Ă€ta. SĂ„ imorse bestĂ€mde jag mig för att sluta fĂ„ i honom nĂ„got han vĂ€ldigt tydligt inte vill ha och istĂ€llet fokusera pĂ„ att uppmuntra hans intresse för riktig mat. Anledningen till att jag försökt med gröt sĂ„ lĂ€nge Ă€r sĂ„klart för att den Ă€r sĂ„ nyttig och bra för smĂ„ barn, men Ă€ven för att det verkade vara ett enkelt sĂ€tt att fĂ„ till en rutin pĂ„ frukosten som Ă€r samma varje dag. Men nu fĂ„r jag helt enkelt hitta andra bra alternativ som Ă€r nyttiga för honom pĂ„ morgonen. Ägg, yoghurt och bröd har lĂ€nge varit stora favoriter för Lucas sĂ„ jag tĂ€nker att vi fĂ„r utgĂ„ ifrĂ„n det 😊 Men det Ă€r sĂ„klart kul att hitta pĂ„ nya saker och se hur han reagerar😊 Om det Ă€r nĂ„gon som sitter inne pĂ„ grymma frukosttips för bebisar fĂ„r ni gĂ€rna dela med er! 👏  (null)

Kommentera inlÀgget hÀr: